ကိုယ့္အနာဂတ္အတြက္ ကိုယ္သာအရွင္သခင္

အခုက်ေနာ္ အြန္လိုင္းမွာေတြ႕ေနရတာက UN ကိုစာပို႕ဖို႕၊ အာဆီယံကိုအေရးဆိုဖို႕၊ ကုလရဲ႕ၿငိမ္းခ်မ္းေရးတပ္ေတြလာဖို႕၊ စစ္တပ္အတြင္း အခ်င္းခ်င္းကြဲၾကၿပဲၾကဖို႕ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကတာကိုေတြ႕ေနရပါတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာႏိုင္ငံႀကီးဟာ ေရနစ္ေနတဲ့သူတစ္ေယာက္လိုပါပဲ။ ေရနစ္ေနတဲ့သူအဖို႕ ေကာက္ရိုးကေလးတမွ်င္ကလည္း အမ်ားႀကီးအသံုး၀င္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီလိုေမွ်ာ္လင့္တာေတြကို က်ေနာ္မကန္႕ကြက္ပါဘူး။ ႀကိဳဆိုေထာက္ခံအားေပးပါတယ္။

က်ေနာ္အျမဲတမ္းစဥ္းစားေနတာရွိပါတယ္။
ဆရာႀကီးဗန္းေမာ္တင္ေအာင္ကေျပာပါတယ္။ စနစ္ဆိုးတစ္ခုဟာ အႏွစ္၂၀ပဲ သက္တမ္းရွိတယ္တဲ့။
က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာျပည္မွာ ဘာလုိ႕ ၄၅ႏွစ္ေလာက္အထိ သက္ဆိုးရွည္ခဲ့တာလဲလို႕ပါ။
ေနာက္ၿပီး လူထုနဲ႕ထိုက္တန္တဲ့အစိုးရသာလွ်င္ ရေလ့ရွိတယ္တဲ့။ အဲဒါေတာ့ ဘယ္သူေျပာခဲ့မွန္းမသိပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာျပည္သူလူထုဟာလည္း က်ေနာ္တို႕နဲ႕ထိုက္တန္တဲ့အစိုးရသာရတယ္ေပါ့ေလ။ အရင္တုန္းကေတာ့ ဟုတ္ခ်င္ဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။ အခုလက္ရွိဒီေန႕အေျခအေနဟာ လက္ရွိအစိုးရသည္ လက္ရွိျပည္သူလူထုနဲ႕လံုး၀မထိုက္တန္ေတာ့ပါ။ အဲဒီအတြက္ က်ေနာ္တို႕ တိုက္ပြဲ ၀င္ၾကရပါလိမ့္မယ္။

ေနာက္တစ္ခုက က်ေနာ္တို႕ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြရဲ႕အက်င့္ပါ။ က်ေနာ္တို႕တစ္ေတြမွာ မင္းေလာင္းေမွ်ာ္တဲ့၀ါသနာဟာ ေမြးရာပါျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးယခင္အဆက္ဆက္ကတည္းက မင္းဆိုးမင္းညစ္ေတြ အုပ္ခ်ဳပ္ေနၿပီဆိုရင္ျဖင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြဟာ မင္းေလာင္းကိုေမွ်ာ္ၾကေလ့ ရွိပါတယ္။ ပုဂံေခတ္၊ ပင္းယေခတ္၊ အင္း၀ေခတ္၊ ေတာင္္ငူေခတ္၊ ေညာင္ရမ္းေခတ္၊ ကုန္းေဘာင္ေခတ္၊ အဂၤလိပ္ေခတ္၊ ဂ်ပန္ေခတ္၊ အဂၤလိပ္ေခတ္(ဒုတိယပိုင္း)၊ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးေခတ္၊ စစ္အစိုးရအာဏာရွင္အဆက္ဆက္ေခတ္(ယေန႕ေခတ္) အထိတိုင္ က်ေနာ္တို႕ အဲဒီအက်င့္ကို မေဖ်ာက္ႏိုင္ၾကပါဘူး။ အဲဒီအက်င့္ကိုေကာင္းေကာင္းအသံုးခ်ၿပီး က်ေနာ္တို႕လူမ်ိဳးေတြကို လူလည္က်သြားတဲ့ အျဖစ္ အပ်က္ေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။

အခုလည္း က ်ေနာ္တို႕ UN, USA နဲ႕ Europe တစ္ခုခုက ၀င္လာလိမ့္မယ္တို႕၊ စစ္တပ္အတြင္းကြဲကုန္ၾကၿပီတို႕ စသျဖင့္ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾက တာလည္း မင္းေလာင္းေမွ်ာ္သလို သေဘာမ်ိဳးပါပဲ။ သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ရင္ တစ္ကယ့္တစ္ကယ္ ကယ္တင္ႏိုင္တဲ့ မင္းေလာင္းဆိုတာ အလြန္ကိုရွားပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ လူထုကိုယ္တိုင္လုပ္ေဆာင္ရတာပါပဲ။ ခံစရာရွိရင္လည္း လူထုပဲ ခံၾကရတာပါ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႕ ကံၾကမၼာကို က်ေနာ္တို႕လူထုကိုယ္တိုင္ ဖန္တီးရပါလိမ့္မယ္။ ေအာင္ျမင္ရမယ္လို႕လည္း ယံုၾကည္ပါတယ္။ အမွန္တရားအတြက္ ၀င္တဲ့တိုက္ပြဲဆိုတာ အနည္းငယ္ ခါးသီးမယ္။ ၾကာခ်င္လည္းၾကာမယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးမွာ ေအာင္ျမင္ပါလိမ့္မယ္။

ဒီေန႕အျဖစ္အပ်က္ကိုၾကည့္ရင္လည္း ဘယ္သူ႕အကူအညီမွမယူပဲ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ ဦးေဆာင္မႈေအာက္မွာ လူထုရဲ႕ေသြးစည္းညီညြတ္မႈနဲ႕ စခဲ့တဲ့တိုက္ပြဲပါ။ ဘယ္ကမွအကူအညီမယူခဲ့ၾကပါဘူး။ အခုဆိုရင္ သံဃာေတာ္ေတြနဲ႕ ျပည္သူလူထု ရဲ႕ ေသြးေတြ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ စြန္းေပကုန္ၾကပါၿပီ။ စခဲ့ၾကၿပီဆိုမွေတာ့ လံုး၀ေနာက္မဆုတ္သင့္ေတာ့ပါ။
က်ေနာ္တို႕လိုလားတဲ့၊ က်ေနာ္တို႕ေတာင့္တတဲ့ ပန္းတိုင္ကို လွမ္းကိုင္ႏိုင္ဖို႕ဆိုတာ လက္တကမ္းမွာရွိပါတယ္။ အမိႏိုင္ငံေတာ္အတြက္ အခုအေရးအခင္းမွာ အသက္ေပးလွဴသြားတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြ၊ ျပည္သူလူထုေတြကိုေလးစားေသာအားျဖင့္ အသိအမွတ္ျပဳေသာအားျဖင့္ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ေျခလွမ္းေတြကို ေက်းဇူးျပဳၿပီး မရပ္တန္႕လိုက္ၾကပါနဲ႕။

က်ေနာ္တို႕ ခံခဲ့ရေပါင္းလည္းမ်ားပါၿပီ။ က်ေနာ္တို႕အမွတ္လည္းမရွိၾကပါဘူး။ ႏိုင္ငံတကာမွာ အေတးအမွတ္ အနည္းဆံုးလူမ်ိဳးကို ျပပါဆိုရင္ က်ေနာ္တို႕ျမန္မာလူမ်ိဳးကို ျပရပါလိမ့္မယ္။ ေသခ်ာစဥ္စားၾကည့္ေတာ္မူၾကပါ။ က်ေနာ္တို႕အေပၚမွာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရက္စက္ယုတ္မာခဲ့ပါေစ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကို ခဏေလးနဲ႕ေမ႔ႏိုင္တဲ့လူမ်ိဳးေတြပါ။ တျခားအေ၀းႀကီးကိုမၾကည့္ပါနဲ႕ဦး။ ဗိုလ္ခင္ညႊန္႕လို လူမ်ိဳးေတာင္ ျပဳတ္သြားတဲ့အခ်ိန္ သနားေနၾကတဲ့လူတစ္ခ်ိဳ႕ဟာ တစ္ခ်ိန္က ဗိုလ္ခင္ညြန္႕ရဲ႕ႏွိပ္စက္ျခင္းကို တိုက္ရိုက္ခံခဲ့ရတဲ့လူေတြ ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အခုလည္းအဲဒီလိုမ်ိဳး ေမ့လြယ္ေပ်ာက္လြယ္ျဖစ္သြားမွာကို က်ေနာ္အရမ္းစိုးရိမ္ပါတယ္။

အခုဆိုရင္ တိရိစၦာန္ငသန္းေရႊနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ေနာက္လိုက္ေခြးေတြဟာ ဘုရားမွန္း၊ တရားမွန္း၊ သံဃာမွန္း၊ ေက်းဇူးရွင္ျပည္သူဆိုတာေတြမွန္း မသိမျမင္ၾကေတာ့ပါဘူး။ သူတို႕မ်က္စိထဲမွာ သူတို႕အာဏာတည္ၿမဲေရးအတြက္ပဲျမင္ပါတယ္။ စာနယ္ဇင္းသမား သတင္းေထာက္ေတြကို ပါမက်န္ ယုတ္မာပက္စက္ေနၾကပါၿပီ။ ဒီလိုေခြးတိရိစာၦန္ေတြေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာမွာ က်ေနာ္တို႕ျမန္မာေတြမ်က္ႏွာငယ္ရပါတယ္။ အရွက္ကြဲခဲ့ရပါၿပီ။

တစ္ခ်ိန္က က်ေနာ္တို႕ကိုေမာ့္ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ ႏိုင္ငံေတြမွာ က်ေနာ္တို႕ ကၽြန္ေတြလို အလုပ္လုပ္ေနၾကရပါၿပီ။ တိုင္းတပါးလူမ်ိဳးေတြ အုပ္ခ်ဳပ္တုန္းကေတာင္း မခံခဲ့ရတဲ့အျဖစ္မ်ိဳး ေခြးတိရိစာၦန္ေတြအုပ္ခ်ဳပ္မွ က်ေနာ္တို႕ခံစားေနရပါၿပီ။ ႏိုင္္ငံတကာမွာ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာစစ္စစ္ႏိုင္ငံလို႕ ရင္ေကာ့ေခါင္းေမာ့ၿပီးေနခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံမွာ သံဃာေတြကို သတ္ျဖတ္ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္၊ ဆင္းတုေတာ္ေတြကို ဖ်က္စီးတယ္ဆိုတာ အရပ္ရပ္ေနျပည္ေတာ္ ၾကားလို႕မွမသင့္ေတာ္ပါဘူး။ ဒီလို ေခြးတိရိစာၦန္ေတြကို ဘယ္သူ႕အကူအညီမွ ေစာင့္မေနၾကေတာ့ပဲ ကိုယ္တိုင္တိုက္ခိုက္ၾကပါစို႕။

အို............ တိုက္ပြဲ၀င္ရဲေဘာ္ ျပည္သူလူထုနဲ႕သံဃာေတာ္အေပါင္းတို႕ခင္ဗ်ား

မင္းဆိုးမင္းညစ္ေတြကို က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ေသြးေတြနဲ႕ ေဆးေၾကာသန္႕စင္ၾကပါစို႕။

တိုင္းျပည္နဲ႕လူမ်ိဳးရဲ႕အမည္းစက္ေတြကို က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ေသြးေတြနဲ႕ ေဆးေၾကာသန္႕စင္ၾကပါစို႕။

သာသနာေတာ္ႀကီးရဲ႕အညစ္အေၾကးေးတြကို က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ေသြးေတြနဲ႕ ေဆးေၾကာသန္႕စင္ၾကပါစို႕။

ႏိုင္ငံတကာအလည္မွာ ျမန္မာဆိုတာဘာလဲလို႕သိေအာင္ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ေသြးေတြနဲ႕ က်ေနာ္တို႕ရဲ႕႔ သမိုင္းသစ္ကိုေရးထိုးၾကပါစို႕။


တရားမွ်တမႈ၊ လြတ္လပ္မႈ၊ တန္းတူညီမွ်မႈ အတြက္ဆင္ႏႊဲေသာတိုက္ပြဲ
ေအာင္ရမည္
ေအာင္ရမည္
ေအာင္ရမည္။

0 ခုရွိတယ္(မိတ္ေဆြေတြရဲ႕အယူအဆ):